jomPROMO ESQ-RS!!



Jom HEBOH

Kita Ni Special - Jom Remaja ESQ_RS Kat Penang La Pulak

Assalamualaikum kawan-kawan...

Nak habaq mai, minggu lepaih (26 & 27 Julai 2008) aku dan kawan-kawan attend, "Jom Remaja ESQ_RS". Ni depa suroh aku kongsikan pengalaman aku menghadiri program ni. Pasai next program kat Penang, aku tulih lenggok utara sikit. Hampa buleh faham kot no? Maklumlah adik beradik aku semua ramai kat Penang tau! Hi hi hi..bagi la aku "can" mengayat dalam bahasa utara sikit.

Aku ni, kalau ikutkan hati, malaih nak pergi. Tau la sabtu ahad kan? Membuta lagi baguih! Tapi bila ada kawan mak aku sponsor aku. Malu la pulak kalau aku tak pi. Kawan mak aku tu kata, "Remaja ni special. Korang ni aset negara dan pemimpin masa depan. Kena pergi program ni sebab ia boleh membantu memperbaiki diri".

Kiranya aku pi tu sebab kena "paksa rela" la. Tapi aku cuba la positifkan pemikiran aku ni. Melangkah dengan penuh kepayahan ke Flaminggo Hotel. Tapi bukan maksud aku pi jalan kaki. Mak aku la hantaq. Cuma nak habaq kata, nak pi tu punyalah susah.

Tapi...magiknya program ni. Nak pi pun rasa berat dan payah. Nak balik pun rasa macam tak mau balik la pulak. Pasai best training dia... Masa tu baru aku paham, pasai apa kawan mak aku pujuk sangat-sangat aku pi. Terima kasih Kak Roha sebab sponsor aku. Betui, aku rasa sangat penting dan istimewanya kita ni. Kita ni pemimpin masa depan. Kalau kita tak baiki diri kita dari sekarang, esok lusa tak tau la nak jadi lagu mana masyarakat kita ni.

Aku seriau sungguh tengok cerita-cerita gejala sosial yang ummi Ros, Kak Roha Raudhatus Sakinah tunjuk tu. Nauzubillah. Tak mau la aku jadi lagu tu.

Sebenaqnya, sebelum pi program ni aku selalu tinggal solat. Aku ni kira jenih baik la jugak sebetulnya. Jangan marahhhh sebab puji diri..:-) Tapi, maksiat semua aku tak berani la buat. Tapi bab ibadah solat, puasa...kerap jugak la aku tuang. Ish..ish sejak bila pula aku jujur sangat ni, dok cerita keburukan diri aku sendiri ni.

Azam aku lepaih ni, aku nak baiki ibadah aku. Aku bercita-cita nak jadi pemuda yang soleh. Aku nak jadikan pujaan aku RasululLah. Tak lain dan tak bukan sebab, "Kita ni special". Nak tau apa yang special, hampa attend la sendiri Jom Remaja ESQ_RS kat Penang pada 23 dan 24 Ogos ni, kat Hotel The Summit.

Aku nak ambik kesempatan ni nak ucap terimakasih kat abang Firdaus dan abang Faizi sebab bersungguh-sungguh mendidik kami. Begitu juga pada Kak Roha dan Ummi Ros. Juga pada semualah yang terlibat. Terima kasih banyak-banyak no...ada masa kita jumpa lagi. Wassalam.

Afiq
Alumni ESQ_RS Angkatan (1)

0 comments:


Post a Comment

jomGaleri